هزینه آوسبیلدونگ

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که هزینه آوسبیلدونگ چگونه محاسبه می شود؟ با ما همراه بمانید.

مقدمه

در این نوشتار در مورد اینکه آوسبیلدونگ چیست؟ و برای چه افرادی مناسب می باشد؟ توضیحات جامع و کاملی را بیان می کنیم.  همچنین به ارائه روش آوسبیلدونگ که مطابق با جدیدترین آمار در سال ۲۰۲۲ میلادی گردآوری شده است، می پردازیم.

Ausbildung کشور آلمان یا کارورزی یک روش بسیار خوب جهت یادگیری پیشرفته و تخصصی به صورت رایگان می باشد. بهتر است بدانید که آوسبیلدونگ بدون اینکه از مدارج دانشگاهی خاصی برخوردار باشید، مسیر شما را برای ورود به خاک آلمان هموار می کند.

با بهره مندی از ویزای آوسبیلدونگ آلمان، افزون بر اخذ درآمد در طی دوره، می توانید به اشتغال در آلمان و زندگی در این کشور دست یابید.

مطابق با آمار تخمین زده شده، در هر سال بیشتر از پانصد هزار توافقنامه تازه کارورزی آوسبیلدونگ از طریق کمپانی های گوناگون و متعدد در کشور آلمان تنظیم می شوند.

بیشتر مردم ایران اطلاعاتی در مورد آوسبیلدونگ آلمان ندارد. شاید شما هم یکی از آن ها باشید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

چرا که می خواهیم به پرسش های پر تکرار و بی شمار شما در این زمینه پاسخ دهیم. بنابراین چنانچه تصمیم دارید ویزای کار آلمان را دریافت نمایید اما از مدارک دانشگاهی در دوره ‌های پیشرفته ی کارشناسی یا کارشناسی ارشد برخوردار نمی باشید، مهاجرت به کشور آلمان با روش آوسبیلدونگ برای شما کارساز و سودمند خواهد بود.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله آوسبیلدونگ از ترکیه و اوسبیلدونگ از ایران را مطالعه کنید.

فهرست مطالب

  1. آوسبیلدونگ آلمان چیست؟
  2. دسته بندی دوره های آوسبیلدونگ چگونه است؟
  3. هزینه آوسبیلدونگ آلمان و شرایط اخذ اعانه تحصیلی چگونه است؟
  4. آشنایی با دوره های آوسبیلدونگ در آلمان
  5. روش اخذ نمره در دوره های آوسبیلدونگ آلمان
  6. آوسبیلدونگ دوگانه Duale Ausbildung
  7. آوسبیلدونگ با محوریت آموزش Schulische Ausbildung
  8. بررسی شرایط دوره‌های آوسبیلدونگ
  9. توانایی مالی برای آوسبیلدونگ
  10. جمع بندی

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

"<yoastmark

آوسبیلدونگ یا کارورزی، یادگیری کار محوری می باشد که شخص در یک مرکز آموزشی به منظور یک مجموعه آموزشی مخصوص، در یک بازه زمانی معین تحصیل می کند.

اجرای دوره های آموختن حرفه و کاردانی یکی از مهم ترین مقاصد کشورهای توسعه یافته با هدف آموزش دادن و پرورش کارکنانی شایسته و ماهر است. دوره آوسبیلدونگ نیز با همین هدف برگزار می شود.

در واقع در آوسبیلدونگ افراد متقاضی به صورت کامل آموزش می بینند و این دوره نوعی کارورزی محسوب می شود، که امکان دریافت ویزای شغلی آلمان را برای افراد فراهم می کند.

چنانچه هنوز با مفهوم آوسبیلدونگ آشنا نشده اید، باید این گونه بیان کنیم که هنگامی که افراد متقاضی علاقه مند به اشتغال در کشور آلمان باشند، ولی دارای هیچ گونه حرفه ی خاصی نباشد، با عنایت به تمهیدات کشور آلمان که تبحر و خبرگی در اولویت می باشد.

این دوره ها برگزار می گردند تا در پایان آن ها، اشخاص آماده وارد شدن به بازار کار حرفه ای و اشتغال در آلمان شوند و موفق شوند پیشه موارد نظر خود را با حقوق مناسب پیدا کنند.

افزون بر آموزش، میزان معینی دستمزد یا کمک مالی در این دوره به شخص متقاضی پرداخت می شود. در واقع می توان گفت که آوسبیلدونگ به دوره های علمی کاربردی بسیار شبیه است.

دسته بندی دوره های آوسبیلدونگ چگونه است؟

دسته بندی دوره های آوسبیلدونگ چگونه است؟
دسته بندی دوره های آوسبیلدونگ چگونه است؟

فهرست حیطه هایی که در کشور آلمان برای آن ها آوسبیلدونگ برگزار می شوند، شامل رشته های زیر می باشد.

  • امور مالی و مدیریت
  • حقوق و مدیریت دولتی
  • مهندس تولید
  • رشته برق
  • حوزه آی تی
  • ساختمان سازی
  • حیطه موسیقی
  • حوزه بافندگی و پوشاک
  • حرفه مرتبط با آزمایشگاه
  • صنعت رسانه
  • پرستاری و حیطه سلامت شغل های خدمات رسان
  • حوزه غذا و مواد خوراکی
  • مدیریت هتل و مهمان داری
  • حیطه صنعت کشاورزی
  • حوزه منابع طبیعی
  • حوزه معماری

هم اکنون بالغ بر ۳۳۰ مهارت جهت کارورزی ایجاد شده است. افراد متقاضی حدود سه سال در آموزشگاه و مؤسسه مربوط تحت آموزش قرار می گیرند.

 بعد از آن با دریافت گواهی رتبه یک کاری، دوره ها پایان می یابند. این گواهی باعث می شود شانس متقاضیان جهت دریافت اقامت در کشور آلمان و پیدا کردن شغل دائم بیشتر شود.

هزینه آوسبیلدونگ آلمان و شرایط اخذ اعانه تحصیلی چگونه است؟

هزینه آوسبیلدونگ آلمان و شرایط اخذ اعانه تحصیلی چگونه است؟
هزینه آوسبیلدونگ آلمان و شرایط اخذ اعانه تحصیلی چگونه است؟

افراد متقاضی دوره های آوسبیلدونگ یا دوره های کارآموزی در کشور آلمان در کلاس های آموزشی تخصصی مدرسه ها، Schulish Ausbildung، نمی توانند هیچ حقوقی به دست آوردند.

در اغلب این مراکز شخصی، مخارج آوسبیلدونگ و مخارج ویزای آوسبیلدونگ هم می بایست پرداخته شود که متناسب با رشته انتخابی، این مخارج گوناگون می باشند.

در بعضی از حوزه ها پیرامون این قضیه استثناهایی هم قائل شده اند، مانند آموزش در حوزه سلامت و بهداشت، که افراد متقاضی می توانند از طریق اشتغال در مراکز درمانی و کلینیک ها و یا مراکز نگهداری از افراد سالمند، به کسب درآمد بپردازند. البته میزان حقوق در سال های اول تا سوم افزایشی می باشد.

افرادی که متقاضی تحصیل در دوره های آوسبیلدونگ کشور آلمان می باشند، با در نظر داشتن شروطی ویژه، مجاز هستند کمک هزینه تحصیلی اخذ نمایند.

Schuler Bafog، یکی از طرح های کمک مالی از جانب دولت می باشد که مطابق با قوانین فدرالی برای پیشبرد آموزش اجرا می شود. این مبلغ کمک مالی به صورت ماهانه پرداخت شده و بلاعوض می باشد.

شروط ضروری جهت اخذ کمک مالی آوسبیلدونگ شامل موارد زیر است:
  • در شروع آموزش سن فرد باید کمتر از سی سال باشد.
  • کمترین مدت زمان طرح آموزشی باید ۲ سال به طول بیانجامد.
  • فرد متقاضی طی سال های گذشته در دوره های آوسبیلدونگ در دبیرستان های تخصصی آلمان حضور نداشته است.

اتباعی که اهل کشور آلمان نمی باشند، فقط از طریق شروط ذکر شده در ادامه مطلب، می توانند از کمک هزینه آوسبیلدونگ بهره مند شوند.

  • دارای سن کمتر از ۲۴ سال ( سن آوسبیلدونگ در آلمان )
  • برخورداری از اقامت طولانی مدت کشور آلمان
  • فرد متقاضی باید دست کم به مدت یک سال و ۳ ماه، در آلمان اقامت رسمی داشته باشد.
  • اقامت و اشتغال پنج ساله در کشور آلمان
  • حضور پدر یا مادر و شاغل بودن این فرد به مدت ۳ سال در آلمان در طول ۶ سال گذشته
در اینجا باید با این نکته اشاره نماییم که اغلب افراد دانشجویی که در این دوره حضور دارند، از ضمانت کاری بعد از پایان تحصیلات برخوردار می باشند چرا که این حوزه های کاری برای کشور آلمان، قابل استفاده و ضروری هستند.

افرادی که به طور غیر رسمی به کشور آلمان سفر کرده اند، اجازه بهره مندی از Bafog را نخواهند داشت، ولی مطابق با ضوابط موجود در آلمان امکان حضور در دوره آوسبیلدونگ آلمان برای آن ها فراهم می باشد.

کسانی که زندگی جداگانه دارند و همین طور از سن رسمی برخوردار می باشند، می توانند برای خرید آپارتمان هم کمک مالی مسکن که به نام Wohngeld شناخته می شود، تقاضا کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آوسبیلدونگ معماری در آلمان مطالعه نمایید.

آشنایی با دوره های آوسبیلدونگ در آلمان

بعد از قبول شدن در هر کدام از آوسبیلدونگ های کشور آلمان از طریق کمپانی های این کشور، آموزش های افراد در دوره های کارورزی آلمان به دو قسمت دسته بندی خواهد شد.

  • فرد متقاضی مرتبط به یک کمپانی آلمانی خواهد بود که دوره کارورزی خود را در همان کمپانی طی می نماید.
  • فرد متقاضی به یک مرکز آموزشی تخصصی مرتبط می باشد که به عنوان Berufsschule هم معروف است که در کلاس های این مرکز آموزشی باید حضور داشته باشد. در این مؤسسه فرد آموزش های مهارتی مختص به دوره ای که انتخاب کرده است را می آموزد.

جهت شرکت در هر دو آموزشگاه، افراد متقاضی می بایست وقتشان را مطابق با دوره کارورزی خود تنظیم نمایند.

مؤسسه آموزشی دایر کننده دوره ها، آزمون های افراد را همانند کالج ها و آموزشگاه ها و به شکل آزمون های میان دوره و پایان ترم انجام می دهند.

روش اخذ نمره در دوره های آوسبیلدونگ آلمان

روش اخذ نمره در دوره های آوسبیلدونگ آلمان
روش اخذ نمره در دوره های آوسبیلدونگ آلمان

امتیاز پایانی دوره های آوسبیلدونگ آلمان دربر گیرنده امتیازات کمپانی که افراد در آنجا دوره های کارورزی را طی می نمایند و مؤسسه ای که برگزار کننده آموزش تخصصی و حرفه ای افراد است، می باشد.

روش دریافت نمره کمپانی، مطابق با راندمان افراد در آزمون های کارشناسی و چگونگی ارائه خدمات افراد در دوره کارورزی است.

کمپانی وابسته، مطابق با راندمان افراد در آزمون ها، آموزشگاه کار و تدریس، به افراد امتیاز می دهند.

پیشنهاد می کنیم از پست اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان دیدن کنید.

آوسبیلدونگ دوگانه Duale Ausbildung

بیشتر افراد متقاضی حضور در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان، کلاس های آموزشی تخصصی دوگانه را گزینش می کنند، در این دوره ها برای علوم کاربردی اهمیت بسیاری قائل می باشند. مدت زمان این دوره حدود ۴ سال است.

آلمان تقریباً ۳۵۰ حرفه ایجاد شده است که ورود به هریک از آن ها به دانش های تخصصی نیاز دارند.

کشور آلمان لیستی با عنوان تعبیر مثبت یا Positivlist گردآوری شده است که عرضه کننده طرح های آموزش تخصصی برای شغل هایی که دچار کمبود می باشند، این فهرست با هر گونه تغییر به وجود آمده در بازار مشاغل هماهنگ می باشد.

این طرح های آموزشی، فرد متقاضی کارآموزی اجازه دارد در یک هفته حدود ۱۰ ساعت به کار مشغول باشد، مسلما می بایست پیش از این اقدام، از کارفرمای خود مجوز دریافت کند.

انتهای دوره کارآموزی در آلمان، افراد شرکت کننده مدرک پایان دوره را اخذ می کنند. به این نکته توجه کنید که به هر میزان رتبه های آموزشی و زبان افراد بالاتر باشند، درصد موفقیت آن ها برای قبول شدن در دوره های آوسبیلدونگ بیشتر می شود.

آوسبیلدونگ با محوریت آموزش Schulische Ausbildung

این دوره از جلسات آموزش نظری و عملی برخوردار است که تمام دوره ها در یک آموزشگاه دایر می شوند و دوره‌ های  نظری، زیادتر از دوره های عملی می باشد و بنابراین زمان های کوتاهی به دوره های عملی پرداخته می شود.

حوزه هایی مانند، امور بانکی، طراحی، امور فروش، پرستاری و صنایع،  در این گونه از آموزش ها قرار گرفته اند.

 جهت اتمام دوره آوسبیلدونگ با تمرکز بر آموزش، افراد می بایست حداقل یک و حداکثر سه سال در مؤسسات آلمان تحت آموزش قرار گیرند. حضور در دوره آوسبیلدونگ، به مدارک زبان معتبر نیازمند می باشد.

جهت حضور در این مراکز علمی، افراد متقاضی می بایست گواهی دیپلم خود را از یک دبیرستان آلمانی دریافت کرده باشند.

در اغلب دوره ها تحویل رزومه شغلی در آن پیشه هم لازم می باشد. سن تعیین شده جهت حضور در جلسات آموزشی تخصصی، ۲۴ سال تعیین شده است.

بررسی شرایط دوره‌های آوسبیلدونگ

این دوره ها در کشور آلمان، به عنوان دوره های کارورزی شناخته می شوند که مدت زمان آن ها حدود ۳ سال می باشد. در این زمان مشخص، افراد کارآموز آموزش های تئوری و کاربردی را نیز در اختیار دارند. این آموزش ها با توافق افراد کارفرما و یا مراکز علمی دایر می شوند.

افراد متقاضی حضور در این دوره ها می بایست از گواهی زبان آلمانی B2 برخوردار باشند. در تعدادی از حوزه ها تسلط کافی به زبان انگلیسی هم ممکن است مورد قبول واقع شود. پایه تحصیلی لازم جهت حضور در جلسات آوسبیلدونگ وابسته به وضعیت رشته ی مدنظر می باشد.

به عنوان نمونه جهت حضور در دوره های آرایشگری، برخورداری از مدرک سیکل کافی است ولی بعضی از حیطه ها به مدارک دیپلم و بالاتر احتیاج دارند.

در مجموع اخذ دیپلم با نمره معدل کل بیشتر از ۱۸، مناسب ترین شرایط جهت شرکت در دوره های آوسبیلدونگ است.

توانایی مالی برای آوسبیلدونگ

 

 برای اینکه متقاضیان ایرانی بتوانند در دوره های آوسبیلدونگ شرکت کنند، باید وارد کشور آلمان شوند و این امر فقط با دریافت ویزا امکان پذیر است.

در واقع دستیابی به این مقصد، زمانی ایجاد می شود که استطاعت مالی افراد متقاضی با نشان دادن سندهای مختلف، ثابت شود.

به این مفهوم که فرد متقاضی می بایست در کشور آلمان اموال کافی و مورد تأیید داشته باشد. چنانچه افراد متقاضی استطاعت مالی لازم را ندارند، فقط می توانند به وسیله ارائه فیش حقوقی که اثبات کند در طول ماه درآمد کافی دارند، به نوعی قوانین را دور زده و موفق به دریافت ویزای آلمان، بدون بهره مندی از شروط تمکن مالی برای آوسبیلدونگ می شوند.

 

جمع بندی

چنانچه تصمیم دارید در یکی از مدرن ترین مناطق جهان اشتغال داشته باشید، کشور آلمان می تواند مناسب ترین گزینه باشد.

دوره های آوسبیلدونگ برای متقاضیانی که دانشجو هستند و از سوابق شغلی برخوردار نمی باشند، ایده آل ترین روش انتخابی جهت دستیابی به علوم تخصصی و رسیدن به آینده ی کاری ایمن است.

 افراد متقاضی در مدت زمان شرکت در آوسبیلدونگ در یک کمپانی، دوره های کارورزی را سپری می نمایند و به کسب تجارب شغلی سودمند می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *