اوسبیلدونگ از ایران

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که اوسبیلدونگ از ایران چگونه است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

کشورهای خارجی امکانات و موقعیت های مخصوصی را برای افرادی که متقاضی کار می باشند، فراهم کرده اند.

مانند کشور آلمان که به منظور اشتغال، ادامه تحصیل و حضور در دوره های آموزش کاری یکی از ایده آل ترین و مساعدترین مناطق جهان برای مهاجرت در میان مردم ایران شناخته شده است. یکی از راه های مشهور و پرمخاطب برای مهاجرت به آلمان، روش اوسبیلدونگ از ایران می باشد.

همه ی متقاضیان با حضور در این آموزش ها که حدود سه سال به طول می انجامد، تخصص های لازم را در حیطه های شغلی مختلف کسب می کنند.

در این مقاله، مطالب متنوع و مفصلی را جهت افزایش آگاهی شما خوانندگان عزیز پیرامون روش های آوسبیلدونگ و همچنین اوسبیلدونگ از ایران بیان خواهیم نمود. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

هزینه آوسبیلدونگ چقدر است؟

فهرست مطالب

  • دریافت ویزای اوسبیلدونگ از ایران برای متقاضیان چگونه است؟
  • آیا روش اوسبیلدونگ، شاغل شدن در آلمان را ضمانت می نماید؟
  • دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان برای ایرانی ها چگونه است؟
  • آیا از مدرک زبان مورد نیاز جهت شرکت در آوسبیلدونگ آلمان مطلع می باشید؟
  • آیا از شرایط کلی پذیرفته شدن در دوره های آوسبیلدونگ آلمان آگاهی دارید؟
  • آیا می دانید اقدام نمودن جهت دوره های آوسبیلدونگ به چه روالی انجام می شود؟
  • کدام رشته های آوسبیلدونگ آلمان حقوق بالایی دارند؟
  • رشته های آوسبیلدونگ آلمان کدامند؟
  1.   دوره آوسبیلدونگ پرستاری
  2.   دوره آوسبیلدونگ پزشکی و پیراپزشکی
  3.   دوره آوسبیلدونگ آرایشگری
  • جمع بندی

دریافت ویزای اوسبیلدونگ از ایران برای متقاضیان چگونه است؟

دریافت ویزای اوسبیلدونگ از ایران برای متقاضیان چگونه است؟
دریافت ویزای اوسبیلدونگ از ایران برای متقاضیان چگونه است؟

افراد متقاضی که از کشور ایران هستند، به منظور دریافت ویزای اوسبیلدونگ از ایران می بایست به سایت سفارتخانه کشور آلمان وارد شوند.

البته برخی از مراکز ومؤسسات فعال در حوزه مهاجرت، بر این عقیده هستند که استفاده از روش اوسبیلدونگ برای مهاجرت مردم ایران  به کشور آلمان امکان پذیر نمی باشد. بهتر است بگوییم که  این عقیده نادرست است. ولی اخذ اوسبیلدونگ از ایران بسیار پیچیده و دشوار است.

شاید این سؤال ذهن شما را درگیر کرده باشید که آیا شهروندان ایرانی می تواند در آلمان تقاضای اوسبیلدونگ نمایند؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که، تمام افراد خارجی از همه نقاط جهان و همین طور کشور ایران می تواند تقاضای اوسبیلدونگ خود را ارسال نمایند. در این موضوع مدارک زبان آلمانی در سطح B1 لازم می باشد.

 

 

 

 

 

 آیا روش اوسبیلدونگ، شاغل شدن در آلمان را ضمانت می نماید؟

از طریق آموزش های تخصصی در کشور آلمان، افراد متقاضی خارجی پس از دریافت گواهی آلمانی، در امتیاز شغلی کارگر خبره قرار می گیرند.افراد بسیار زیادی مایل هستند به عنوان کارگر حرفه ای در کشور آلمان پذیرش شوند که با توجه به آمارهای موجود ممکن است در چند سال آینده، این درخواست ها بیشتر هم شوند.

هرچند هیچ گونه ضمانتی جهت دستیابی به کار و شاغل شدن وجود ندارد، ولی در این مورد، شانس نقش مهمی را ایفا می کند. یکی از موقعیت های کاری در کمپانی می باشد که در دوره کارورزی افراد، میزبان آن ها بوده است.

بعد از اتمام دوران کارورزی، امکان شاغل شدن کارگرهای حرفه ای در کمپانی آلمانی فراهم می شود. همچنین افراد می توانند مدرک های بالاتری را به دست آوردند. به عنوان نمونه تا مقاطع استاد حرفه ای، متخصص ماهر یا کارشناسی ارشد ادامه دهند.

امکان آغاز تحصیلات و تکمیل آن در مراکز علمی و دانشگاه ها نیز برای افراد وجود دارد. چنانچه افراد متقاضی مایل باشند می توانند در شغل های آزاد مشغول به کار شده یا اینکه به وطن خود بازگردند و از طریق گواهی های بین المللی و با استفاده از حمایت های دولت آلمان، این افراد می توانند کمپانی هایی را در کشور خود با مزیت های بی شمار دایر نمایند.

لطفا از پست آوسبیلدونگ فیزیوتراپی دیدن کنید.

دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان از ایران چگونه است؟

دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان از ایران چگونه است؟
دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان از ایران چگونه است؟

همان طور که در قسمت های قبلی به اطلاع شما عزیزان رساندیم، با عنایت به شرایط و موقعیت موجود در این سال ها، چگونگی اخذ مدارک لازم و دریافت ویزای اوسبیلدونگ کشور آلمان، برای شهروندان ایرانی، پروسه ای بسیار زمانبر و پیچیده می باشد.

همچنین اقدام به دریافت این نوع ویزا و اخذ گواهی آوسبیلدونگ، به علت اینکه تعداد تقاضاهای ارسال شده بسیار متعدد می باشند، نیازمند اطلاعات کافی و تجارب زیاد می باشد. 

تمکن مالی برای آوسبیلدونگ چقدر است؟

آیا از مدرک زبان مورد نیاز جهت شرکت در آوسبیلدونگ آلمان مطلع می باشید؟

آیا از مدرک زبان مورد نیاز جهت شرکت در آوسبیلدونگ آلمان مطلع می باشید؟
آیا از مدرک زبان مورد نیاز جهت شرکت در آوسبیلدونگ آلمان مطلع می باشید؟

در این قسمت از مقاله ی اوسبیلدونگ از ایران، قصد داریم تا مدرک زبان لازم برای دوره آوسبیلدونگ را مورد ارزیابی قرار دهیم. چنانچه یکی از پرسش های شما نیز در این زمینه می باشد، لطفاً این قسمت را تا انتها مطالعه نمایید.

مطابق با ضوابط و قوانین مهاجرت آلمان، مدرک مورد نیاز زبان جهت پذیرش در دوره های اوسبیلدونگ، دست کم گواهی زبان آلمانی در کلاس B1 از مرکز علمی گوته و یا OSD می باشد. اما مراکز علمی آوسبیلدونگ به حداقل گواهی زبان در کلاس B2 نیاز دارند.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در زمینه مدرک زبان ضروری برای دوره های آوسبیلدونگ نیاز دارید. می توانید از مؤسسات مهاجرتی معتبر راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید. در قسمت های دیگر این مقاله، نکات کاربردی و با اهمیتی را در خصوص مباحث اوسبیلدونگ از ایران خدمتتان ارائه می دهیم.

آیا از شرایط کلی پذیرفته شدن در دوره های آوسبیلدونگ آلمان آگاهی دارید؟

در سال های اخیر، جمعیت زیادی در پی یک روش معتبر و ایمن برای اخذ اقامت و مهاجرت به کشور آلمان می باشند.

بعضی از کشورهای خارجی با مشاهده ی آمار بسیار زیاد افراد متقاضی، شروط مختلفی را برای درخواست کنندگان مهاجرت به این کشور تعیین کرده اند، که تأثیر چشم گیری در آسان تر شدن روند مهاجرت داشته است.

کشور آلمان یکی از مناطق بسیار مدرن و امروزی جهت ادامه تحصیل، در جهان شناخته شده است. به طوریکه افراد متقاضی بدون هیچ نوع مدارج تحصیلی می توانند جهت اخذ ویزا اقدام نمایند.

هرچند اکثر متقاضیان بعد از به پایان رسیدن دوره تحصیل خود می توانند شغل مورد نظر خود را هم مطابق با ضوابط مخصوص در کشور آلمان شروع، و اقدام به اخذ اقامت آلمان نمایند.

در چندین سال قبل، یکی از عمده ترین مدرک های ضروری جهت دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان، سکونت داشتن در این کشور بود.

ولی هم اکنون این قانون برای افراد متقاضی تغییر کرده است. در واقع اصلاح این مورد باعث شده است تا شروط دریافت اقامت آلمان آسان تر و سریع تر صورت پذیرند.

کسانی که تصمیم دارند به وسیله ویزای شغلی آوسبیلدونگ، به اقامت آلمان دست یابند، فقط برخورداری از شروط زیر کفایت می کنند:

  • سن فرد متقاضی: با در نظر گرفتن دوره ی آموزشی مشخص، سن افراد می بایست کمتر از ۳۵ سال باشد. اگرچه در مورد برخی از حوزه های کاری همانند رشته پرستاری، به این صورت نمی باشد.
  • مدرک زبان: فرد متقاضی باید گواهی زبان آلمانی در سطح B2 را دریافت کرده باشد.( در مورد مدارک زبان در بخش های قبلی به صورت مفصل توضیحاتی را بیان کردیم)
  • فرد متقاضی می بایست بعد از انجام آزمون ها یا شرکت در مصاحبه آوسبیلدونگ آلمان، موفق به کسب رتبه ی تعیین شده برای اخذ ویزای دانشگاهی آلمان شود.
  • چنانچه فرد متقاضی دارای سوابق شغلی می باشد یا از مهارت و خبرگی ویژه ای برخوردار است، می بایست آن ها را به صورت جامع و دقیق توضیح دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله سن آوسبیلدونگ در آلمان را مطالعه کنید.

آیا می دانید اقدام نمودن جهت دوره های آوسبیلدونگ به چه روالی انجام می شود؟

جهت حضور در هریک از دوره های اوسبیلدونگ، نخستین اقدام این است که افراد متقاضی می بایست در این دوره ها ثبت نام نمایند.

ابتدا افراد باید برای یافتن مرکز علمی مدنظر خود تلاش کنند. بعد از آن مدرک های ضروری را به آن ها تحویل دهند. به هر میزان تسلط و میزان زبان آلمانی متقاضیان قوی تر باشد، به تبع آن نیز به درصد شانس افراد برای پذیرفته شدن افزوده می شود.

برخی از سایت ها تشکیل شده اند که با استفاده از راهنمایی های آن ها همه افراد می توانند لیست اسامی دوره های آوسبیلدونگ را جستجو کنند.

چند مورد از این سایت ها را در زیر نام می بریم:

  • de
  • de
  • Lehrstellenboerse

کدام رشته های آوسبیلدونگ آلمان حقوق بالایی دارند؟

کدام رشته های آوسبیلدونگ آلمان حقوق بالایی دارند؟
کدام رشته های آوسبیلدونگ آلمان حقوق بالایی دارند؟

نکته بسیار مهمی که افراد متقاضی در همه ی مشاغل و همین طور در فرآیند دریافت ویزای اوسبیلدونگ، می بایست آن را مورد توجه قرار دهند. گزینش یک حیطه کاری شایسته با حقوق تقریباً زیاد می باشد.

حقوق پرداختی ناخالص در دوران کارورزی در آلمان تقریباً بیشتر از ۸۰۰ یورو در طول یک ماه است. مسلماً اخذ این حقوق به فاکتورهای مختلفی مانند محل کار، کار انتخاب شده و عوامل دیگری مانند این ها وابسته است.

توجه به این مورد ضروری می باشد که افراد متقاضی می بایست سطح حقوق را مطابق با سطح اموال و دارایی های خود در ایران حساب کنند.

به این علت چنانچه افراد متقاضی استطاعت مالی زیادی نداشته باشند. بهترین راه این است که در یکی از شاخه های آوسبیلدونگ با حقوق بالا شرکت کنند تا موفق شوند به اخذ ویزای دانشجویی آلمان بپردازند.

رشته های آوسبیلدونگ آلمان کدامند؟

به صورت کلی در همه ی استان های کشور آلمان، ۲ گونه دوره آموزشی آوسبیلدونگ در برنامه اصلی علمی، آموزشی این کشور رواج دارد که اختلاف عمده آن ها در تعداد درس های نظری و عملی است.

اغلب افراد متقاضی ویزای کارورزی به منظور شرکت در دوره های زیر اقدام می نمایند:

دوره آوسبیلدونگ پرستاری

دوره آوسبیلدونگ پرستاری
دوره آوسبیلدونگ پرستاری

می توان گفت، این دوره های پرستاری در کشور آلمان، یکی از پر مخاطب ترین دوره های آموزش مهارت می باشد. مجموع ساعات این دوره تقریباً ۲۵۰۰ ساعت می باشد. دوره های عملی آن در مراکز درمانی، درمانگاه ها و دیگر مکان های بهداشتی و پزشکی به افراد دانشجوی حیطه پرستاری در کشور آلمان تدریس داده می شوند.

دوران آموزش پرستاری برای دانشجویان حدود سه سال به طول می انجامد. مدرک های لازم جهت حضور در این دوره ها، گواهی دیپلم و گواهی زبان آلمانی در سطح B2 می باشد.

افراد متقاضی آموزش پرستاری در طول دوره حرفه ای، درس های بیوشیمی، ریاضی، زبان آلمانی و زیست شناسی را می آموزند.

برخورداری از مدرک های دانشگاهی هماهنگ با شاخه پرستاری و یا رشته پیراپزشکی، می توانند نقش فراوانی را در فرآیند اخذ پذیرش اوسبیلدونگ پرستاری ایفا کند.

افراد متقاضی این رشته، به علت نیاز بسیار زیاد بیمارستان ها پس از پایان یافتن دوره ی کارورزی، خیلی سریع و آسان به بازار کاری آلمان وارد خواهند شد.

چنانچه برای تعدادی از خوانندگان مقاله ی اوسبیلدونگ از ایران، این پرسش مطرح شود که پس از پایان دوره آوسبیلدونگ پرستاری، دانشجویان دارای سمت پرستاری می شوند یا کمک پرستار؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بیشتر دوره های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان با انگیزه پرورش و ایجاد پرستاران با مهارت تشکیل می شوند.

ولی این موضوع که افراد متقاضی تصمیم داشته باشند در پایان دوره ها، به پرستار تخصصی، پرستار عمومی، پرستار سالمندان، پرستار کمکی و یا پرستار کودکان تبدیل شوند، به نظر شخص متقاضی و گزینش ابتدایی او جهت ورود به دوره حرفه ای مربوطه وابسته است.

دوره آوسبیلدونگ پزشکی و پیراپزشکی

"<yoastmark

دوره آوسبیلدونگ پزشکی یکی از محبوب ترین دوره هایی می باشد که فرصت اخذ اقامت با روش ویزای کارورزی را برای افراد متقاضی ایجاد می نماید.

افراد حاضر در دوره اوسبیلدونگ پزشکی می بایست دست کم مدرک زبان آلمانی کلاس B1 را اخذ نموده باشند. بعد از یک بازه زمانی آموزش سه ساله، موفق به اخذ مدرک خود می شوند.

قطعاً اشاره به این موضوع لازم است که افراد کارآموز در طول مدت گذراندن آموزش ها، به صورت ماهیانه درآمدی بیشتر از ۷۰۰ یورو و تا سقف ۱۲۰۰ یورو، از صاحب کار خود اخذ می نمایند.

دستیاری دامپزشکی، فیزیوتراپی، دستیاری رادیولوژی و دستیاری امور آزمایشگاهی، تعدادی از دوره های پیراپزشکی آوسبیلدونگ پزشکی و پیراپزشکی می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان را مطالعه کنید.

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری
دوره آوسبیلدونگ آرایشگری

افرادی که می خواهند در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری شرکت کنند. می بایست با ارسال گواهی زبان آلمانی در سطوح B2 به منظور ویزای کارورزی فنی و حرفه ای کشور آلمان اقدام نمایند.

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری، دوره ای سه ساله می باشد. چنانچه متقاضیان پیرامون تجارب شغلی بالاتر از چهار سال در ایران، مدارکی را ارائه نمایند، طول دوره های کارورزی نیز کاهش می یابد.

لطفا از پست آوسبیلدونگ معماری در آلمان دیدن کنید.

جمع بندی

در این نوشتار با موضوع اوسبیلدونگ از ایران، به ارائه اطلاعات معتبر در مورد ویزای آوسبیلدونگ و روش دریافت آن برای شهروندان ایرانی پرداختیم.

همین طور بیان نمودیم که چنانچه تنها نگرانی شما جهت مهاجرت به کشور آلمان و یافتن کار در این کشور، عدم تحصیلات دانشگاهی، می باشد. بهتر است مطلع شوید که جهت همکاری در بازار کاری آلمان لزومی ندارد که مدارج تحصیلی مخصوصی را اخذ کرده باشید.

فقط با برخورداری از مدارک دیپلم یا فوق دیپلم و شرکت در دوره های آوسبیلدونگ، مهارت و تجارب ضروری، جهت اشتغال در بازار کار کشور آلمان را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *