رشته های آوسبیلدونگ آلمان

در این مطلب می خواهیم درباره رشته های آوسبیلدونگ آلمان توضیح دهیم و از مهمترین آن ها را نام ببریم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

گذراندن یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان جز بهترین راه های مهاجرت به آلمان به حساب می آید  که فرصتی برای آموزش و کسب درآمد در آن رشته را فراهم می کند. در واقع Ausbildung آموزش و تمرین فنی و حرفه ای در دو شکل نظری و عملی شرکت ها و سازمان های مختلف است که حدود 300 موضوع را پوشش می دهد.

با دوره های کارآموزی Ausbildung در آلمان، دیگر نیازی به مدرک دانشگاهی و تجربه زیاد برای مهاجرت به آلمان ندارید. مهم نیست از چه کشوری هستید، می توانید در این دوره ها شرکت کنید و برای مهاجرت اقدام کنید.

البته لازم به ذکر است که برخی از دوره های آلمانی Ausbildung نیاز به تاییدیه آژانس کار فدرال (Vorranprüfung) دارند، بنابراین اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، بهتر است یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان را انتخاب کنید که نیاز به این تایید داشته باشد.

علاوه بر این، اروپایی ها و آلمانی ها توسط دولت و کارفرمایان آلمان ترجیح داده می شوند زیرا می توانند بدون محدودیت کار کنند. برخی از شرکت ها مزایای ویژه ای از قبیل بلیط حمل و نقل رایگان، غذا، تخفیف و غیره را برای کارآموزان خود در نظر می گیرند.

اگر شما به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا قصد انجام آوسبیلدونگ را دارید، باید گواهی مهارت زبان آلمانی داشته باشید. بر اساس داده ها، 521900 نفر برای Ausbildung آلمان درخواست داده اند.

  • چند نوع آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد؟
  • انواع دوره ها و رشته های Ausbildung آلمان کدامند؟
  • مدارک مورد نیاز برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟
  • چه کسانی می تواند برای Ausbildung درخواست دهند؟
  • آیا با گذراندن دوره‌های کارآموزی در آلمان ماندن در خاک این کشور و جستجو کار امکان پذیر است؟
  • سخن پایانی

چند نوع آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد؟

 

چند نوع آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد؟
چند نوع آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع آوسبیلدونگ در آلمان موجود می باشد که شامل موارد زیر می شود.

آوسبیلدونگ دوگانه

آوسبیلدونگ دوگانه به عنوان یک نوع آموزش فنی و حرفه ای به شمار می رود. این سیستم ترکیبی از کارآموزی در یک شرکت و آموزش حرفه ای در یک موسسه آموزشی است. در این نوع آموزش، کارآموزان رشته های آوسبیلدونگ آلمان سه تا چهار روز در هفته کار می کنند و حرفه خود را به صورت عملی فرا می گیرند.

آنها یک یا دو روز در هفته را برای درس تئوری حرفه ای در مدرسه می گذرانند. افراد شرکت کننده در این دوره ها حقوق ماهانه مشخصی دریافت خواهند کرد. به طور معمول این مبلغ بین 450 یورو تا 1200 یورو می باشد.

آموزشی

آموزشی
آموزشی

در این نوع آموزش به شما آموزش آکادمیک ارائه می شود. البته باید بدانید که این گزینه هیچ گونه بورسیه ای نخواهد داشت. این دوره ها بیشتر تئوری بوده و ساعات کار و آموزش عملی کمتر است.

اما در برخی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان دوره های عملی نیز در آموزش گنجانده شده است، به عنوان مثال باید سه ماه درس تئوری و دو ماه کار عملی را طی کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست سن آوسبیلدونگ در آلمان دیدن کنید.

انواع دوره ها و رشته های Ausbildung آلمان کدامند؟

انواع دوره ها و رشته های Ausbildung آلمان کدامند؟
انواع دوره ها و رشته های Ausbildung آلمان کدامند؟

طبق بررسی های انجام شده، رشته های آوسبیلدونگ آلمان دارای انواع مختلفی می باشد. به همین جهت شما باید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از اصلی ترین و پرطرفدارترین و سودآورترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.
کنترل کننده ترافیک هوایی: یکی از مسئولیت پذیرترین و حساس ترین کارها، برخاستن و فرود آمدن و کنترل هواپیما در حین پرواز است. حساسیت بالای این شغل در عصر امنیت آن را به یکی از پردرآمدترین مشاغل و رشته های آوسبیلدونگ آلمان تبدیل کرده است.

 دانشجویان این رشته بالاترین حقوق کارآموزی را در آلمان دریافت می کنند که در سال اول 1150 یورو و در سال سوم 4000-6000 یورو می باشد. پس از گذراندن دوره آموزشی درآمد در این زمینه بین 6000 تا 8000 یورو می باشد.

پرستار

این یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان می باشد و این رشته یکی از رشته های Ausbildung آلمان محسوب می شود. به عنوان یک پرستار، می توانید در بیمارستان ها، خانه های سالمندان یا مراکز مشابه کار کنید.

 شما باید کارهایی از قبیل مراقبت از بیمارستان، بررسی و کنترل کردن میزان موجودی دارو و سفارش دارو را انجام دهید. درآمد این رشته در دوره Ausbildung در سال اول 1100 یورو و در سال سوم 1250 یورو است که پس از تکمیل Ausbildung  به 2100 تا 2640 یورو در ماه می رسد.

مکانیک کشتی

 این شخص وظیفه بررسی تجهیزات فنی داخل کشتی را بر عهده دارد. اگر این را انتخاب کنید، باید در شرکت های حمل و نقل، بار و مسافر، تاسیسات بندری یا کشتی ها کار کنید. به عنوان یک مکانیک کشتی، کار اصلی شما کارکرد و نگهداری تجهیزات فنی کشتی است.

درآمد حاصل از گذراندن دوره فنی کشتی آلمانی Osbildung در سال اول 1020 یورو و در سال سوم 1760 یورو می باشد.

توصیه می کنیم از صفحه آوسبیلدونگ جوشکاری دیدن کنید.

متخصص فناوری اطلاعات

متخصص فناوری اطلاعات
متخصص فناوری اطلاعات

 یکی دیگر از رشته هایی که امروزه در همه کشورها ضروری و رایج است، به طور معمول مدیریت سیستم عامل ها و شبکه های شرکت است. اگر به فناوری اطلاعات علاقه مند هستید، می توانید از گزینه های زیر انتخاب کنید .

متخصص توسعه اپلیکیشن

متخصص یکپارچه سازی سیستم ها، شبکه های دیجیتال، تجزیه و تحلیل اطلاعات و پروسه ها. اینکه کدام رشته را انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر درآمد شما ندارد و درآمد صنعت هم در طول دوره و هم بعد از آن مهم است.

در طول سال اول Ausbildung، حقوقی بین 1050 تا 1200 یورو و پس از اتمام دوره – بین 2200 تا 2400 یورو دریافت می کنید.

 

کارمند بانک

 کارمند بانک شاید شغل مهم و پرمخاطبی به حساب نیاید اما همیشه در بین بسیاری از افراد محبوب بوده است. به عنوان کارمند یک بانک، باید به مشتریان خود مشاوره مالی ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری می خواهد حساب باز کند یا وام بگیرد، باید با شما صحبت کند.

 استخدام در بانک نیز یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان محسوب می شود که در سال سوم این دوره 1115 یورو درآمد دارد. اما پس از تکمیل Ausbildung، بانکداری یکی از پردرآمدترین مشاغل است که متقاضیان زیادی را با حقوق پایه ماهیانه 3450 یورو جذب می کند.

مکانیک هواپیما

 در این دوره آموزشی در زمینه فناوری تولید، فناوری تعمیر و نگهداری یا فناوری موتور می بینید.

تکنسین مکاترونیک

تکنسین مکاترونیک
تکنسین مکاترونیک

 به عنوان یک تکنسین مکاترونیک، شما وظایفی مانند تست، اندازه گیری، مونتاژ، نگهداری و تعمیر ماشین ها را انجام می دهید. اگر می خواهید درآمد بالایی داشته باشید، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید.

اگرچه تکنسین مکاترونیک به عنوان یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان دارای یک دوره چهار ساله و حقوق بین 1000 تا 1200 یورو در دوره آموزشی است، اما پس از گذراندن دوره Ausbildung بیش از 3100 یورو حقوق به همراه دارد.

تکنسین الکترونیک

یک تکنسین الکترونیک قطعاتی را برای دستگاه ها و سیستم ها می سازد. وظیفه اصلی این فرد کنترل و نظارت بر ساخت و نگهداری دستگاه ها و سیستم ها می باشد.

 همانطور که صنعت در آلمان روز به روز در حال پیشرفت است، بنابراین کار بسیار مهم و سودآور تلقی می شود. تکنسین الکترونیک یکی از دوره های چهار ساله می باشد که میزان حقوق آن 1200 یورو است و با مدرک دوره به 1600-2700 یورو در ماه افزایش می یابد.

لطفا از پست مهاجرت رشته پزشکی هسته ای دیدن کنید.

پلیس

 اگر به شغل پلیسی علاقه دارید و علاقمند هستید تا طبق قانون به مردم کمک کنید، پس باید افسر پلیس شوید. میزان آموزش مورد نیاز بستگی به این دارد که چه مدرکی دارید و در چه ایالتی می خواهید افسر پلیس شوید.

 پس از گذراندن دوره کارآموزی در این زمینه، در طول دوره آموزشی بین 1170 تا 1380 یورو درآمد کسب خواهید کرد.

 در آلمان در سه سطح متوسط، سطح بالا و عالی می توانید افسر پلیس شوید که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده و پایان دوره حقوق میانگین سطح ۱۹۰۰ یورو و سطح عالی ۳۳۰۰ یورو در ماه است. هر چه مسئولیت و وظایف شما بیشتر باشد، حقوق شما بیشتر می شود. حقوق یک پلیس برای امرار معاش کافی است.

 باید ذکر کرد که تکنسین الکترونیک در صنعت، تکنسین عمران، تکنسین قطار و راه آهن، لوله کش، مهندسی بهداشتی مکانیک کارخانه، پزشک، تکنسین خودرو، مباشر، فریمن، فروشنده، تکنسین نقشه، مدیر دیده بان، فروشنده لباس دستیار، متخصص بیهوشی، جنگلبان، عکاس، متخصص گوارش، باغبان، آهنگساز، مددکار اجتماعی نیز جز سایر رشته های آوسبیلدونگ آلمان و دوره های آموزشی در این کشور محسوب می شوند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟
مدارک مورد نیاز برای شرکت در رشته های آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

برای شرکت در یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان به دو مدرک مهم نیاز دارید. در ادامه به بررسی مهمترین مدارک لازم می پردازیم.

رزومه

سابقه رزومه به عنوان‌ مهمترین و اجباری ترین مدرک برای تحصیل در رشته های آوسبیلدونگ آلمان به شمار می آید. رزومه شما باید کوتاه و شامل تحصیلات، تجربه کاری و غیره باشد. تمام جزئیات از قبیل رزومه شما گزارشی از سوابق کاری شما است و برای دوره کارآموزی در آوسبیلدونگ آلمان مورد نیاز است.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشک به دانمارک دیدن کنید.

 نامه همراه

نامه همراه به نامه هایی اطلاق می شود که تجربه کاری شما را تایید می کند و باید همراه با مدرک دیپلم خود داشته باشید. باید بدانید که باید این مدارک را به زبان انگلیسی و آلمانی ارسال کنید، اگر می خواهید برای Ausbildung به آلمان بروید و ویزا بگیرید باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  1. تاییدیه یا موافقت نامه کتبی صادر شده توسط موسسه آموزشی
  2. پول کافی برای مخارج زندگی
  3. بیمه درمانی معتبر حداقل برای سال اول
  4. ارائه دادن مدرک اقامت
  5. تاییدیه مالی از 600 تا 700 یورو برای یک ماه
  6. اگر قبلاً در این کشور زندگی می کنید یا ویزای آلمان دارید، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

آیا با گذراندن دوره‌های کارآموزی در آلمان ماندن در خاک این کشور و جستجو کار امکان پذیر است؟

آیا با گذراندن دوره‌های کارآموزی در آلمان ماندن در خاک این کشور و جستجو کار امکان پذیر است؟
آیا با گذراندن دوره‌های کارآموزی در آلمان ماندن در خاک این کشور و جستجو کار امکان پذیر است؟

خوشبختانه امکان دیگری هم برای یافتن رشته و محل تحصیل مناسب وجود دارد و آن ویزای کارآموزی است که چند ماه از یافتن مکان خوب و کارفرمای مناسب به شما استراحت می دهد و به شما امکان می دهد شرایط را به خوبی بررسی کنید. همچنین با این ویزا می توانید 10 ساعت در هفته کار کنید.

اقامت در کشور و جستجوی کار با گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و یا گذراندن یکی از رشته های آوسبیلدونگ آلمان امکان پذیر است. کسانی که تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانند می توانند اقامت خود را یک سال تمدید کنند و در عین حال به دنبال شغل مناسب به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

 پس از دریافت پیشنهاد شغلی، گزینه ارتقای مجوز اقامت به مجوز کار ارائه می شود و فرد می تواند ویزای خود را برای مدت طولانی تری تمدید کند و پس از 2 سال دیگر کار در آلمان توانایی گرفتن اقامت دائم در این کشور را خواهد داشت.

چه کسانی می تواند برای Ausbildung درخواست دهند؟

چه کسانی می تواند برای Ausbildung درخواست دهند؟
چه کسانی می تواند برای Ausbildung درخواست دهند؟

در مبحث رشته های آوسبیلدونگ آلمان باید گفته شود که  Ausbildung   شرایط خاصی ندارد، اما به ویژه برای آن دسته از کسانی مناسب می باشد که سطح متوسط ​​خوبی در مسائل فنی دارند و به هر دلیلی نیازی به رفتن به دانشگاه نمی بینند و مسیر را سریعتر به بازار کار انتخاب می کنند.

 کسانی که دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس هستند ممکن است از نظر تحصیلی در بهترین موقعیت قرار داشته باشند، اما وقتی نوبت به کار و بازار کار می رسد، بر خلاف کارکنان با دانش و مهارت های حرفه ای، تضمینی برای دستیابی به شغل مناسب برای این دانشجویان وجود نخواهد داشت.

 از آنجایی که Ausbildung یک دوره فنی و حرفه ای در نظر گرفته می شود، نیازمند پیش نیازهای زیادی نیست، اما به طور قطعی زبان آلمانی یکی از این الزامات است. برخی از شرایط لازم برای شرکت در این دوره ها شامل موارد زیر می شود.

 دیپلم دبیرستان، بیمه درمانی، تمکن یا منابع مالی (حدود 700 یورو در ماه)، معرفی کردن یک مکان برای اقامت، مدرک زبان آلمانی B1 (در برخی موارد B2)، انگیزه نامه (برای برخی دوره ها)، رزومه کاری مرتبط و مناسب ( شانس پذیرش و گرفتن ویزا را افزایش می دهد).

سخن پایانی

تحصیل در رشته های آوسبیلدونگ آلمان راهی آسان برای مهاجرت به این کشور پیشرفته اروپایی است. کلمه Ausbildung آلمانی برای تعلیم، آموزش و کارآموزی است و در روزهای اخیر به لطف یک سری قوانین مرتبط، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
Ausbildung بخشی از برنامه آموزش فنی و حرفه ای ما به حساب می آید و افراد را به صورت عملی و نظری آموزش می دهند و به طور مستقیم برای بازار کار آماده می کنند. آلمان کشوری 83 میلیون نفری است و قوی ترین اقتصاد اروپا را دارد.

در واقع اشتباه نیست اگر بگوییم آلمان پیشتاز برخی از اقتصادهای اروپایی است و از نظر پیشرفت علمی و صنعتی در بالاترین جایگاه قرار دارد. اما بزرگترین مشکل آلمان که با گذشت زمان بدتر می شود، رشد ضعیف آن می باشد.

 جمعیت سالخورده دیگر آنطور که باید پاسخگوی نیروی کار نیست و در اینجا دولت آلمان طرح Ausbildung را به کار می گیرد تا کمبود کارگران و جوانان خود را از این طریق جبران کند. بنابراین به طور کلی Ausbildung یک آموزش حرفه ای 2.5 تا 4 ساله است که در یک شرکت خاص در زمان مشخصی انجام می شود تا در پایان دوره رشته های آوسبیلدونگ آلمان شرایط لازم برای ورود به بازار کار را تامین نماید.

در پایان توصیه می کنیم،  آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *